W ostatni weekend odbyło się szkolenie dla uczniów branżowej szkoły I stopnia: dla kierunku mechanik pojazdów samochodowych. To już kolejne działanie w ramach projektu ZINTEGROWANY ROZWÓJ SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO.

Szkolenie miało na celu przypomnienie, uzupełnienie i usystematyzowanie wiedzy związanej  z  kontrolą  i  prawidłowym  ustawieniem  geometrii  w pojazdach samochodowych. Tematyka szkolenia pozwoliła na poznanie możliwości jakie daje dostarczony  w  ramach  projektu  sprzęt  3D. Uczniowie  poznali procedurę postępowania i zasady obsługi nowoczesnego urządzenia.

 

Szkolenie składało się z części teoretycznej oraz części praktycznej i obejmowało zagadnienia:

·Klasyczne objawy i problemy związane geometrią układu kierowniczego.

·Cele pomiaru ustawienia geometrii kół.

·Zbieżność kół.

·Kąt pochylenia koła definicja.

·Kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy.

·Kompensacja bicia kół.

·Relacje pomiędzy zbieżnością i symetrią pojazdu.

·Różnica kątów skrętu kół.

·Maksymalny kąt skrętu kół.

·Sposoby regulacji geometrii zawieszeń -stosowane  elementy  regulacyjne  oraz korekcyjne.

·Ustawienie wahaczy poprzecznych.

·Ustawienie przedniej osi.

·Ustawienie tylnej osi.

·Procedury kalibracyjne powiązane z regulacją ustawienia kół pojazdu.

 

W części praktycznej młodzież sprawdzała i regulowała geometrię na pojeździe i sprzęcie szkolnym. Uczestnicy dokonali inspekcji pojazdu oraz pomiaru i regulacji geometrii w systemie 3D.

W ramach projektu szkoła otrzymała doposażenie bazy dydaktycznej w postaci:

·Przyrządu do geometrii kół 3D, a także

·Stacji klimatyzacji automat (kompletne stanowisko).

Są to nowoczesne urządzenia przeznaczone do obsługi współczesnych pojazdów spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Innowacja w projekcie polega na zmianie sposobu przekazywania umiejętności praktycznych i rozszerzeniu zakresu wiedzy teoretycznej dotyczącej obszarów układu komfortu jazdy, układu kierowniczego, układu zawieszenia i układu bezpieczeństwa jazdy.

6(3)
5(5)
4(5)
3(6)
2(7)
1(7)
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6